تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا پایه و اساس تمام تلاش های بازاریابی دیجیتال مدرن است. هدف جذب مشتریان جدید است.

برندها در هر مرحله از قیف بازاریابی از انواع مختلفی از محتوا استفاده می کنند. در بالای قیف، وبلاگ های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو (SEO) به طور ارگانیک بازدیدکنندگان جدید را جذب می کنند.

تولید محتوا چیست؟https://persisweb.net

چرا محتوای عالی بسیار مهم است؟

هر روز میلیون ها قطعه محتوا به صورت آنلاین منتشر می شود. برای متمایز شدن و تأثیرگذاری بر مشتریان (و مشتریان بالقوه)، محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این بدان معناست که نه تنها باید به خوبی نوشته و طراحی شود، بلکه باید با توجه به نیازهای مخاطبان توسعه یافته باشد. تفاوت بین محتوای باکیفیت و بی کیفیت فاحش است.محتوای عالی به سطح اول می‌آید در حالی که محتوای ضعیف در فضای خالی اینترنت ناپدید می‌شود.

میزان تلاشی که برای تولید محتوای برند خود انجام می دهید، با ارزشی که از آن به دست می آورید، نسبت مستقیم دارد. محتوای با کیفیت بالا به شما کمک می کند:

  • به عنوان یک رهبر فکری معتبر برجسته شوید
  • مشتریان خود را افزایش دهید
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
  • مشتریان قدیمی خود را نگه دارید
  • پول درآوردن

محتوا در هر شکل و اندازه ای موجود است. محتوا می تواند یک قطعه نوشته، صدا، ویدئو یا یک تصویر باشد. برخی از انواع محتواهایی که در بازاریابی وجود دارند عبارتند از:

  • محتوای نوشتاری: وبلاگ ها، مقالات SEO، مقالات سفید، کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها، پست های رسانه های اجتماعی
  • تصاویر: اینفوگرافیک، گیف
  • صدا: پادکست، کتاب صوتی
  • ویدئو: انیمیشن ها، وبینارها

ما نگاهی عمیق‌تر به برخی از رایج‌ترین اشکال بازاریابی محتوا خواهیم داشت، اما ابتدا بیایید بفهمیم سئو چگونه در تولید محتوا نقش دارد.

تولید محتوا برای سئو

وقتی محتوایی ایجاد می‌کنید، همیشه آن را برای دو مخاطب اصلی ایجاد می کنید: مشتریان و الگوریتم‌های جستجو.

مورد دومی یک فناوری پیچیده است که اطلاعات را بازیابی می کند و الگوها را مطابقت می دهد.

موتورهای جستجوی مدرن مانند گوگل بسیار پیچیده هستند. در روزهای اولیه تاریخ گوگل، سازندگان محتوا می‌توانستند وب‌سایت‌های خود را با کلمات کلیدی پر کنند تا صفحات خود را به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برسانند.

اما این روزها، رتبه بندی بالا چندان ساده نیست – به ویژه برای کلمات کلیدی که سرچ بالایی دارند، که نشان دهنده رقابت تنگاتنگ هستند.

الگوریتم جستجوی گوگل موقعیت کاربر و همچنین عوامل مختلف دیگری را برای تعیین اینکه کدام صفحات وب ابتدا نمایش داده شود را در نظر می گیرد.

این فرآیند زمانی پیچیده‌تر می‌شود که فروش B2B را در نظر می‌گیرید، جایی که جستجوگر احتمالاً بر اساس چیزی بیش از مجاورت نزدیک‌ترین فروشنده تصمیم می‌گیرد.

در این صورت، به محتوایی نیاز دارید که برای هر مرحله از سفر خریدار طراحی شده باشد، که با جستجوی آنلاین اولیه شروع می شود. محتوای برتر مانند پست‌های وبلاگ و ویدیوها باید برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شود تا کاربران بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

تولید محتوا چیست؟https://persisweb.net

هنگام ایجاد محتوا، این سوالات را از خود بپرسید تا به شما کمک کند روی هدف خاصی تمرکز کنید:

  • چه اطلاعاتی برای مخاطب هدف من ارزشمندتر است؟
  • برند من چه تفاوتی باید با رقبا دارد؟
  • چه عملی مخاطبان من را برای خرید امروز متقاعد می کند؟
  • چگونه می توانم به مخاطبانم کمک کنم تا به مرحله بعدی فرآیند تصمیم گیری برسند؟

موتورهای جستجوی مدرن به اندازه کافی پیچیده هستند تا نیت محتوای شما را تشخیص دهند، شما می توانید از تاکتیک های دیگر روی صفحه برای افزایش رتبه خود استفاده کنید. هنگام نوشتن برای وب، مانند ایجاد وبلاگ و توضیحات محصول، نحوه ساختار محتوای خود را با HTML در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از تگ های عنوان (H1، H2، H3، و غیره) به الگوریتم های جستجو برای شناسایی موضوعات و موضوعات فرعی کمک می کند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

در حالی که پست های رسانه های اجتماعی طول عمر بسیار کوتاه تری نسبت به سایر انواع محتوا دارند، بسیار ارزشمند هستند. در واقع، بیش از نیمی از بازاریابان مورد بررسی معتقدند رسانه‌های اجتماعی می‌توانند باعث جذب مشتری و افزایش فروش شوند. به علاوه، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ارزش محتوای شما را افزایش دهند. به عنوان مثال، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که وبلاگ شما را تبلیغ کند. برندهای B2C، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی معمولاً اولین جایی هستند که مشتریان جدید درباره محصولات می‌آموزند.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام ایجاد محتوای رسانه های اجتماعی باید به خاطر بسپارید این است که زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده خود دارید.

به این فکر کنید که چقدر طول می کشد تا محتوای شما دیده شود، این تمام زمانی است که باید تأثیر بگذارید. از هشتگ های مرتبط و تصاویر چشم نواز برای جذب بینندگان استفاده کنید.

تولید محتوا برای وب سایت

هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد. شما باید تحقیقات خود را انجام دهید تا بفهمید مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند و چه نوع محتوایی بیشتر برای آنها جذابیت دارد. تمام محتوای وب سایت شما باید به صورت استراتژیک با هم کار کنند تا یک موتور تولید سرنخ را تشکیل دهند. این بدان معنی است که وب سایتی ایجاد کنید که به درستی ایندکس شده باشد تا حداکثر در معرض دید موتورهای جستجو قرار گیرد. علاوه بر این، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که ارزش اولیه را برای خریداران و تصمیم گیرندگان فراهم کند.

همچنین باید محتوای خود را از طریق کانال های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و ایمیل ها تبلیغ کنید. این فعالیت‌ها، علاوه بر سئوی عالی، مشتریان جدید و بازگشتی را به سایت شما هدایت می‌کنند، جایی که وبلاگ‌ها و صفحات فرود شما، آنها را در قیف فروش نگه می‌دارند.

فرمت های محتوا

همانطور که می دانید محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد. به علاوه، اشکال جدیدی از محتوا در کنار فناوری‌های جدید پدید می‌آیند. مثلا، اولین وبلاگ در سال 1994 ظاهر شد، در حالی که اولین سایت رسانه اجتماعی در سال 1997 راه اندازی شد.

برای تبلیغ برندها، برخی از مؤثرترین قالب های محتوا عبارتند از:

اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها محتوای با ارزش بالایی هستند که بینش سریع و عملی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند.

وبلاگ نویسی: وبلاگ ها و مقالات اغلب قلب کمپین های بازاریابی محتوا را تشکیل می دهند، زیرا به اندازه کافی با ارزش هستند.

پادکست: یکی دیگر از فناوری های جدید است که تاثیر خوبی در بازاریابی دارند .

ویدیوها: انیمیشن ها، مصاحبه ها و سایر محتوای ویدیویی برای مشتریان B2C و B2B بسیار جذاب است.

تحقیق کلمات کلیدی

انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از بهترین راه‌ها برای درک واقعی نوع محتوایی است که برای مخاطبان هدف شما جذاب است. در واقع، تحقیق در مورد کلمات کلیدی معمولاً یکی از اولین گام‌ها در ایجاد محتوایی است که منجر به جذب مشتری می‌شود. چرا؟ زیرا وقتی می دانید که مخاطبان شما چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند، می توانید محتوای خود را طوری تنظیم کنید که متداول ترین اهداف جستجو را برآورده کند.

در بدترین حالت، تحقیق کلمات کلیدی آنچه را که قبلاً در مورد مخاطبان خود می دانید تأیید می کند. در بهترین حالت، می تواند به بینش هایی منجر شود که تعامل مشتری را افزایش می دهد و تبدیل ها را افزایش می دهد. ابزارهای محبوبی مانند Google Ads Keyword Planner می توانند به شما کمک کنند عبارات، موضوعات و سوالات مفیدی را که مشتریان شما به صورت آنلاین جستجو می کنند، کشف کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید که برای مخاطبانتان جذاب باشد.

استفاده از تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود

اینترنت با اینکه دقیقاً زنده نیست، اما همواره در حال تکامل و پیشرفت است. الگوریتم‌های موتورهای جستجو دائماً به‌روزرسانی می‌شوند، و تغییر می‌دهند که کدام صفحه‌ها در SERP‌ها رفتار ترجیحی دارند. نظارت و بهینه سازی محتوای شما کمی شبیه ورزش کردن در باشگاه است. امروز نمی توانید 10 حرکت کششی انجام دهید و متوقف شوید. اگر می خواهید قوی تر شوید، باید به کار خود ادامه دهید.

به طور خلاصه، بهینه سازی محتوای وب سایت شامل تغییرات و به روز رسانی صفحات شما برای جذاب تر کردن آن برای مشتریان و الگوریتم های جستجو است.

چگونه فرآیند تولید محتوای خود را بهینه کنیم

قبل از اینکه به فرآیند گام به گام ایجاد محتوای عالی بپردازیم، اجازه دهید به طور خلاصه به این روند نگاهی بیندازیم.اولین قدم در توسعه و اجرای فرآیندی که متناسب با نیازهای برند شما باشد، در نظر گرفتن اهدافتان است. فهرستی از اهداف تجاری که استراتژی بازاریابی محتوای شما از آنها پشتیبانی می کند، تدوین کنید. نمونه هایی از اهداف مشترک عبارتند از:

.تولید سرب

.افزایش تبدیل

.بهبود شهرت برند

.افزایش آگاهی از برند

چگونه به ایده های محتوای جدید دست پیدا کنیم?

طوفان فکری ایده های محتوای خلاقانه همیشه کار ساده ای نیست. وقتی در مورد پروژه خود مشتاق هستید، ممکن است متوجه شوید که ایده‌ها سریع‌تر از آن‌چه بتوانید از آنها استفاده کنید، جریان می‌یابند. اما کسب‌وکار شما باید با همان سرعت اجرا شود، حتی زمانی که احساس می‌کنید از نظر خلاقیت خسته شده‌اید.

برای مواقعی که نیاز به تولید ایده های محتوا دارید، اما آن را احساس نمی کنید، به روشی برای ایده پردازی موضوع نیاز دارید. اما مراقب باشید – خستگی می‌تواند منجر به بی‌تفاوتی تولیدکننده محتوا شود، وضعیتی خطرناک که در آن محتوای کم تلاشی را صرفاً برای پر کردن تقویم سرمقاله خود تولید می‌کنید. شما می خواهید به هر قیمتی از این امر اجتناب کنید، یا اینکه مخاطبان هدف شما ممکن است فکر کنند که برند شما در حال سقوط است.

مثل همیشه، فهرست اهداف کسب و کار خود را در دسترس داشته باشید. محتوای تازه به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما فعال و مفید است و ایده های جدید خوانندگان شما را علاقه مند نگه می دارد. از هر ابزار و کانالی که در دسترس است استفاده کنید تا راه‌های جدیدی را برای ایجاد ایده‌ها کشف کنید که برند شما را به سطح بعدی سوق می‌دهد.

و زمانی که واقعاً در تلاش برای ادامه کار هستید، به توصیه‌های دیگر تولیدکنندگان محتوای موفق گوش دهید. گاهی اوقات لازم است از کامپیوتر خود فاصله بگیرید و قدم بزنید. انجام یک فعالیت غیرمرتبط می تواند به ذهن ناخودآگاه شما کمک کند تا کار را از زاویه جدیدی تنظیم کند و به آن نزدیک شود.

ابزارها و الگوهای ایجاد محتوا

سازندگان محتوا فقط به اندازه ایده‌ها و ابزارهایشان خوب هستند. با منابع مناسب، می توانید تحقیقات بهتری انجام دهید و محتوای با کیفیت بالا تولید کنید.

چندین دسته از ابزارها وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

.ابزارهای تحقیق محتوا (ترندهای گوگل، BuzzSumo و غیره).

.ابزارهای سئو (MarketMuse، SEMrush و غیره).

.برنامه ریزی و مدیریت (AirTable، HubSpot و غیره).

.افزارهای رسانه های اجتماعی (BuzzSumo، HootSuite و غیره).

.افزارهای نوشتن (Google Docs، Unicheck و غیره).

.ابزارهای تصویری (Adobe Photoshop، Shutterstock و غیره).

.افزارهای طراحی (Adobe Illustrator، Venngage و غیره).

.ابزارهای ویدئویی (Adobe Premiere، Magisto و غیره).

آیا نیاز به داشتن هر نوع ابزار ذکر شده در بالا دارید؟ نه لزوما… اما بله. و به همین دلیل: تولید محتوا یکی از مهم ترین و با ارزش ترین راه ها برای رشد کسب و کار شما است.در عین حال، تولیدکنندگان محتوا با رقابت زیادی روبرو هستند.

البته، شما می توانید یک استراتژی محتوا را بدون ابزار برنامه ریزی اجرا کنید، اما باید زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی و گسترش محتوای خود کنید. به همین ترتیب، لزوماً به نرم‌افزار طراحی سطح بالا نیاز ندارید، اما برای اینکه جلوه‌های بصری خود را به نمایش بگذارید، به مهارت‌های طراحی سطح بالایی نیاز دارید.

حتی اگر یک استراتژی برنده داشته باشید، یک رقیب با ابزارهای بهتر همچنان می تواند شما را شکست دهد. آنها می توانند سریعتر حرکت کنند و با تلاش کمتر نتایج بهتری بگیرند. البته، ابزارهای دیجیتال ممکن است پرهزینه باشند – اگرچه گزینه های رایگان در دسترس هستند. فرآیند تولید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و بزرگترین موانع خود را شناسایی کنید.

محتوای ایده آل چیست؟

برخی از برندها بر روی شانه‌های نیروگاه‌های تک نفره ساخته شده‌اند که می‌توانند محتوا، استراتژی، تجزیه و تحلیل و تأثیرگذاری داشته باشند. بیشتر برندها توسط تیم ها ایجاد می شوند.اجرای یک کمپین بازاریابی محتوای موفق به تلاش و انرژی زیادی نیاز دارد. و در حالی که بازاریابان محتوا اغلب از کلاه های زیادی استفاده می کنند، داشتن تیمی که بتواند بارها و بارها بارها و بارها بار تولید محتوای موثر را به طور مساوی تقسیم کند، ایده آل است.

به چه کسانی در تیم محتوای خود نیاز دارید؟

با نقش های اصلی شروع کنید:

استراتژیست ها: استراتژی های محتوا را بر اساس اهداف تجاری و روندهای بازار توسعه دهید.

نویسندگان/ویراستاران: کپی تهیه کنید، تحقیق در مورد موضوع انجام دهید و ایده ایجاد کنید.

طراحان گرافیک/تصویرگران: طرح‌بندی طراحی کنید، تصاویر ایجاد کنید و سبک‌های برند را توسعه دهید.

مدیران رسانه های اجتماعی: محتوای اجتماعی ایجاد کنید، پست ها را برنامه ریزی کنید و نتایج را نظارت کنید.

فیلمبرداران: فیلم هایی را از فیلم های سفارشی و استوک تولید کنید و انیمیشن ها را توسعه دهید.

مدیران پروژه: با مدیریت ضرب الاجل ها و شناسایی موانع موفقیت، پروژه ها را به جلو نگه دارید.  

متخصصان فروش: اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های بازاریابی با اهداف فروش هماهنگ است، امتیازدهی به سرنخ را انجام دهید و شخصیت‌های خریدار را توسعه دهید

امتیاز مقاله :
5/5

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *